İstanbul

• Yorumlar
Turizm Taşımacıları Can Yakan Park Sorununa Çözüm Bekliyor
Abone ol
Turizm Taşımacılığı Yapan Koray Tur'un Genç Patronu Koray Yılmaz Park...

Turizm Taşımacılığı Yapan Koray Tur'un Genç Patronu Koray Yılmaz Park Sorunu Nedeniyle Yedikleri Trafik Cezalarından Dertli. Aynı Araca Bazen Günde İki Ceza Birden Yazıldığını Ve Bütün Kârlarını Götürdüğünü Vurgulayan Yılmaz Yetkililerden Soruna Çözüm Getirmelerini Bekliyor.

Turistik bölgelerdeki park sorunu Turizm Taşımacılarının canını yakıyor. Her geçen gün biraz daha yükselen akaryakıt fiyatlarıyla baş etmeye çalışan Turizm Taşımacıları park sıkıntısı nedeniyle yedikleri trafik cezaları nedeniyle postacı kapıyı çalacak diye korkar olmuş. Koray Tur'un sahibi, sektörün en genç patronlarından Koray Yılmaz da bu isimlerden biri.

BİZE AYRILMIŞ ALANDA CEZA YAZILIYOR

Akaryakıt fiyatlarının yüksekliği, çok düşük kâr marjlarıyla çalışmamız gibi problemlerin yanında en büyük sorunlarımızdan biri de park sorunudur diyen Koray Yılmaz "Havaalanı, Sultanahmet gibi bölgelerde müşteri indirme-bindirme büyük sıkıntı oluyor. Çoğu yerde yol kenarının turist otobüsüne ayrıldığını gösteren tabelalar olmasına rağmen polis plakayı çekip ceza gönderiyor. Aynı fotoğrafta tabelada gözükmesine rağmen biz cezayı ödemek zorunda kalıyoruz. Bir polis bundan sonra buradan yolcunu alacaksın derken ertesi gün gelen polis memuru ceza yazıyor" diyor.

BİZE YER GÖSTERSİNLER, UYMAYANA CEZA YAZILSIN

Havaalanında son dönemde bir peronun Havaş ile birlikte kendilerine ayrıldığını belirten Koray Yılmaz "Yolcular buradan alınacak diye polis yer gösteriyor. Oraya geldiğimizde müşteriyi beklememize izin verilmiyor. Yani sadece yer gösterilmiş, durup müşteriyi bekleme imkânı olmuyor. İstanbul'daki turizm havaalanından başlar. Biz bu insanları gidip evlerinden yada ülkelerinden almıyoruz. Havaalanlarından alıyoruz. Havaalanları yapılırken turizm araçlarının bekleme yeri de planlamaya dahil edilmeli. Öncelikle bize yer göstersinler. Belirlenen bölgenin dışında bekleyen araç varsa ona ceza yazılsın." diyor.

POSTACI GELDİ DİYE KORKUYORUZ

Bir aracın aynı gün park nedeniyle bazen iki ceza yediğini söyleyen Koray Yılmaz "Polis iyi gününde ceza yazmıyor, kötü gününde ceza yazıyor. Bunun düzeltilmesi gerekli. Kapı çaldığında postacı geldi diye korkar olduk. Zaten yaptığımız bir havaalanı transferinde yakıt belli, kazancın belli. Bunun üzerine bir de ceza yerse o gün aracın kazancı trafik cezasına gitmiş oluyor" diyor.

SULTANAHMET BÖLGESİ BÜYÜK SORUN

Sultanahmet bölgesinde de büyük sıkıntı yaşadıklarını vurgulayan Koray Yılmaz "Örneğin Ayasofya'ya müşteri bıraktığımızda otopark için Sarayburnu'na gitmemiz gerekiyor. O trafikte adım adım ilerleyerek ancak yarım saatte otoparka ulaşıyorsunuz. Zaten turist kafilesi 45 dakika içerisinde gezisini bitiriyor. Otoparka varıp aracı stop ediyorsunuz ki; rehber arıyor gel bizi çarşıya götür diyor. Sonra yarım saatte de araç yukarı çıkıyor. Çarşıya gittiğinizde de turist gemisinin olduğu günlerde araç yoğunluğu nedeniyle otoparkta yer bulmak imkansız hale geliyor. Yer bulamayan araç başlıyor trafikte dolaşmaya. Bu sefer de yakıt maliyeti artıyor. Şoför eğer derse ki; rehber 5 dakika sonra arayacak, otoparka in-çık bir saat, şurada 5 dakika oyalanayım, bu sefer de polis cezayı kesiyor. Polis haklı, biz de haklıyız" diyor.

ÜLKE TURİZMİNİN EN ÖNEMLİ AYAKLARINDAN BİRİYİZ

İstanbul turizmi için kendilerinin çok önemli olduğunun altını çizen Koray Yılmaz "Biz çok özel bir iş yapıyoruz. İstanbul'un turizm yükünü taşıyoruz. Şehre gelen turist otobüsle, minibüsle, metroyla, taksiyle yolculuk yapamaz. Ülkemize turist çekmeye çalışıyoruz ancak sadece otel yapmak yeterli değil. Ulaşım konusunda da biz turizm taşımacılarının sorunları çözülmeli, daha kaliteli hizmet vermemizin yolları açılmalı" diyor.

• 0
    ÜZGÜN
    KIZGIN
Hava Meydanı İşletmeciliğinde Örnek Ülke: TürkiyeÖnceki Haber

Hava Meydanı İşletmeciliğinde Örnek Ülke...

İETT Akıllı Durakların Sayısını ArttırıyorSonraki Haber

İETT Akıllı Durakların Sayısını Arttırıy...