İstanbul

• Yorumlar
Halk Ulaşım Sakarya'da
Abone ol

Halk ulaşım dergisi olarak Sakaryalı halk otobüsçülerini ziyaret ettik. Durakların yetersiz koşulları nedeniyle halk otobüsçülerinin çevre esnaf dükkanlarında zaman geçirdiklerine şahit olduk. Çoğu bölgede ise yağmurda yolcuların altında sığınabilecekleri bir durak bile yoktu. Yerel sorunların dışında ise yine en büyük şikayet; hızla yükselen akaryakıt fiyatlarından. Birkaç hat dışında esnafın işini döndürmekte zorlandığı bilgisine ulaştık. Sakaryalı halk otobüsçüler bütün olumsuz koşullara rağmen, anlayış içerisinde, belediye ve hükümetten umutlarını kesmeden, çözüm beklentilerini sürdürüyorlar.

Süleyman Kahraman – Kirazcı Adliye Hattı Durak Başkanı

Belediyeyle sıkıntımız yok. Araçların alırken KDV' nin düşük olmasını istiyoruz. Nasıl uçaklara, gemilere ucuz mazot veriliyorsa biz de istiyoruz. Sonuçta onlar şehirlerarası ulaşımı sağlıyorlarsa biz de şehiriçi ulaşımı sağlıyoruz. Aynı hakları istiyoruz. Bir de halk otobüslerinin trafik kanununda yeri yok, tanımlanmıyoruz. Tanımlanmasını istiyoruz. Bugün at arabası bile tanımlanıyor ama biz tanımlanmıyoruz. Bunlar Belediyenin iç hizmetlerine bağlı değil. Özlük haklarımıza sahip olmamız gerekiyor. En başta ki sorun bu.

Mehmet Çakmak – Kirazcı Adliye Hattı Durak Başkan Yardımcısı

Bu duraktan hiç memnun değiliz. Yolcularımız risk altında arabaya inip-biniyorlar. Durağımız yok, lavabomuz yok. Yağmur yağdığı zaman yolcular yağmurun altında araba bekliyorlar. Bizim durağımızda devamlı araba oluyor ama olmayan duraklar var. Bizim güzergahımıza giren başka araçlar ekmeğimizi çalıyorlar. Bunlar belediyeyle aşılabileceğimiz şeyler. 2006 da araba aldım, senetleri yeni bitti. Ama benim arabam da bitti. Şimdi de özürlülere uygun araç gündeme geldi. Şimdi bizim durağa 5 veya 10 tane şart koşulacak. Belki bizim arabalarımız da değişecek. Yani kazanmıyoruz ki araçları değiştirebilelim. Mazotun fiyatı, yağın fiyatı, lastiğin fiyatı belli. Herkesin borcu var. Mazot indirimi, vergi indirimi olarak kolaylık sağlamasını istiyoruz. Umarım olur.

Sayın başbakanımızdan bir ricamız var. Biz görevimizi yaptık sıra kendilerinde. Halk otobüslerimizin sorunlarını çözmek sayın başbakanımızın elinde. Bize emrettiği şekilde her şeyi yaptık sıra kendilerinde.

Ahmet Kara – Kâhya

Burada hiçbir sorunla karşılaşmıyorum. Çok memnunum. Her şey dört dörtlük. Kalk deyince kalkıyorlar, çok güzel iş. Ben işimi en iyi şekilde yapıyorum ama halk otobüslerinin ne sorunları var tam bilemiyorum.

Metin Soğancı – Eşme Durak Başkanı

Eşme Durağı şoförlerindenim. Adapazarı'mızın şöyle bir sıkıntısı var. Erdal Ekşioğlu'nun Belediye Başkanlığı döneminde, 1986 senesinde halk otobüsü kurucularındanım. O zamanlar araç sayımız azdı. Toplu taşımacılıkta kolaylıklar vardı. Ama her geçen gün trafik artarken halk otobüslerimiz de 560 oldu. Bunu yanı sıra; bütün güzergâhlarımızda minibüs ve dolmuşların sayısı çoğaldı. Artı dolmuş taksilerin sayısı çoğaldı. İndi bindi duraklarında durdukları için minibüs ve dolmuşlardan büyük rahatsızlık duyuyoruz. Bunun yanı sıra; halk otobüsü duraklarımızda hiç vatandaşı koruma amacıyla oturma yeri yok. Durağa geldiğimizde vatandaş ya kahvede, ya çay ocağında, ya da dışarıda bekliyor. Saatimiz gelince de gidiyoruz. Bir diğer sıkıntımız ise mazot. Aşırı derecede pahalı olduğundan giderlerimiz fazla. İşin içinden kimi günler, kimi aylar çıkamadığımız oluyor. İlgili makamlardan bu konu üzerinde bize yardımcı olmalarını bekliyoruz. Bir de,  Adapazarı'nda uzun zamandan beri gündemde olan bir konu var. 4 tane minibüs 1 halk otobüsüne, 2 tane dolmuş ve ya minibüs 1 halk otobüsüne dönüştürülerek şehir içi trafiğini rahatlatma düşünülüyordu. Bununda bir an evvel yapılmasını istiyoruz. Çünkü şehir içimizde aşırı derecede yüklenme oluyor. Akşam üzeri trafik aşırı derecede sıkıntı yaratıyor.

Necati küse – Aşağı Dereköy Güzergâhı – 17 numara

Yolcularımızın oturacağı bir durak yok. Yayaların geçeceği ışık yok. Tuvalet yok. Vatandaş ve şoförler çevre esnafın lavabosunu tuvaletini kullanıyor. Diğer yol üzerindeki duraklar da aynı. Aşağı Dereköy güzergahında bir tane durak yok, minibüs gibi duruyoruz, alıyoruz. Çarşıya durak dikmek gerek. Duraklara özel taksiler çok yanaşıyor. Bu nedenle durağa giremedim ve ceza yedim. Cepler küçük, 2 otobüs peş peşe giremiyor. Duraktan yolcu alamıyorsun ve dışarıdan indirip bindiriyorsun, sonra ceza yiyorsun. Sıkıntılarımız bunlar.

Osman Yaman – Korucuk Evren Özel Halk Otobüsleri Durak başkanı

Vergilerin yüksek olması, akaryakıtın yüksek olmasıdır derdimiz. Halkımız 10 numara yağ yakmaya devam ediyor. Euro3, Euro4 motoru olmayanlar 10 numara yağ yakmayı sürdürüyor. Yakıt fiyatları en azından otobüsçü esnafına uygun ayarlanmalı. Ro-ro taşımacılarına bir Lira'ya verilirken halk otobüsçülerine 3 Lira'ya verilmesi bizi rahatsız ediyor. Onlar yük taşıyorsa ben de insan taşıyorum. Belediyemizden, hükümetimizden; onlara verdikleri kadar olmasa bile en azından biraz indirim istiyoruz.Yola çıkarken kafamın rahat olması gerekiyor. Ama biz akşama acaba mazotu çıkarabilecek miyiz diye düşünüyoruz. Sakarya'daki sorunlarımız ise durakların hala oturmamış olması. İstanbul,  Ankara gibi metropol illerde bir durak arası 650-700 metreyken bizde 75-80 metre. 12 metrelik araçlarımızla üç beş saniyede bir durmak zorunda kalıyoruz. O yüzden durak aralarındaki  mesafelerinin düzenlenmesi gerekli.

Özcan kutlu- 6/25

Market arabaları, ücretlendirmede, tarifelendirmelerde sorunlarımız var. Ücretsiz kartlarda çok kontrol yok. Yakıtla sorunumuz var. Belediye arabası 2 Lira'ya yakıt alıyor, biz 3,6 Lira'ya alıyoruz. Aynı yere gidiyoruz, aynı kartlar bizde de geçerli ama belediye bizimle haksız bir rekabete giriyor.

• 0
    ÜZGÜN
    KIZGIN
Ereğli'de Halk Otobüsü Esnafı Murat Akyüz İle Devam Kararı AldıÖnceki Haber

Ereğli'de Halk Otobüsü Esnafı Murat Akyü...