İstanbul

• Yorumlar
Ulaştırma Bakan Yardımcısı Trabzon’da
Abone ol
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Yahya Baş, bazı ziyaret ve incelemelerde bulunmak üzere geldiği Trabzon'da beraberindekiler ile Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu'nu ziyaret etti.

Bölgenin evladı Baş'ın ziyaretinden duyduğu memnuniyeti dile getiren Başkan Gümrükçüoğlu, Trabzon'un ulaşım yatırımları açısından çok büyük yatırımlar aldığını kaydetti. Bakan Yardımcısı olarak Baş'ın Trabzon'a önemli katkılarının olduğunu kaydeden Başkan Gümrükçüoğlu, "Sayın Baş bugüne kadar ülkemizi hizmetle donatmış, ömrünü hizmetle geçirmiş bir hemşerimiz. Büyük bir tecrübe ile bugünde bakan yardımcısı olarak ülkesinin hizmetinde olmayı sürdürüyor" ifadelerini kullandı

Zigana Tüneli ve Havalimanına ilave pist için önemli adımlar atıldı

Trabzon'un ulaşım açısından büyük yatırımlar almaya devam ettiğini kaydeden Gümrükçüoğlu, "Hepimizin bildiği gibi başlatılmış olan Kanuni Bulvarı engelli topografyası olan tarihi geçmişi münasebetiyle yolları ve caddeleri dar olan şehrimizde adeta bir inci gerdanlık gibi hızlı bir şekilde yapılıyor. Bunun yanında Erdoğdu yolu ve Uğurlu Karşıyaka yoları yine aynı şekilde devam etmekte. Sayın Başbakanımızın şehrimize son teşriflerinde vaat ettikleri gibi Ulaştırma Bakanımızın, Bakan Yardımcımızın ve ilgililerin takip ettiği Zigana Tüneli adeta tarihi bölge merkezi olan Trabzon'umuzu en kısa sürede güneye, GAP Bölgesine ve Doğu Anadolu'ya bağlayacak olan önemli proje olarak tamamlanmış ve yatırım bütçesine alınması kararı verilmiş bulunmaktadır. Yine havaalanımız yaz aylarında günde 50 uçağın inebildiği, kış ayyarında en az 20-25 uçağın indiği bütün bölgeye hizmet eder nitelikte. Yine Bakanlığımızın katkıları ile yeni bir pist çalışması, ilave bir pist çalışmasının tasarımı sürdürülmekte." şeklinde konuştu.

Gösterdikleri misafirperverlikten ötürü Başkan Gümrükçüoğluna teşekkür eden Baş, "Gerçi biz kendimizi misafir kabul etmiyoruz. Biz buralıyız. Memlekete geldik aynı zamanda. Gelmişken de böyle boş gelmeyelim dedik. Kendi bakanlığımıza bağlı olan birimlerimizin faaliyetlerini yerinde inceleme görme, eksikler sorunlar varsa bunları dinlemek üzere çeşitli programlarımızı oldu. Samsun'un ardından bugün de Trabzon'umuzda zamanımızın kısıtlı olmasına rağmen çeşitli ziyaretlerde ve incelemelerde bulunduk. Bu vesile ile Büyükşehir Belediyemizi de ziyaret ettik. Trabzon'un gelişmesinde yer alan herkese ve her kuruma katkı sağlamak bizim için bir görevdir. Trabzon'un gelişmesine, ticaretine, turizmine katkı sağlayacak her teşebbüsün önünü açmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu anlamda ortaya çıkan sorunların çözümüne katkı da bulunmak için desteklerimizi sürdürüyoruz. Onun için buralardayız. Bu seyahatimizde çok faydalı hizmetler gördüm. Yerinde bir çok şeyi kavramak ve anlama imkanı elde ettik" ifadelerini kulandı.

Kanuni Bulvarı Trabzon'un aldığı en büyük hizmetlerden birisidir ve Trabzon'a büyük avantajlar sağlayacaktır

Bakanlığının Türkiye'nin en büyük yatırım bakanlığı olduğuna vurgu yapan Baş, "Türkiye'nin diğer bölgelerinde olduğu gibi Karadeniz Bölgesinde ve dolayısıyla da Trabzon'da çok büyük yatırımlarımız vardır. Ziyaretimizde proje aşamasında olan ve yatırımı devam eden projeleri inceleme fırsatı bulduk. Bazı problemler var. Bazen bürokratik engeller oluşuyor. Onları aşıyoruz. Arkasından kamulaştırmalar büyük engel. Onları da kademe kademe aşıyoruz. Bu anlamda Kanuni Bulvarı'nda kamulaştırmayı çalışma alanının bulunduğu yerlerde öncelikle başlatarak önünü açarak devam ediyoruz. Kanuni Bulvarı belirtildiği yatırım programı tarihi içerisinde bitirilecektir. Kanuni Bulvarında bir gecikme söz konusu değil. Aynı programda devam ediyoruz. Eğer bundan sonra ki kamulaştırmalardan bir gecikme olmaz ise şayet vaktinde bitirilecektir. Kanuni Bulvarı gerçekten Trabzon'un aldığı en büyük hizmetlerden birisidir. Kanuni Bulvarı Trabzon'a büyük avantajlar sağlayacaktır. Bütçelerimizi de zorlayarak özelikle bu Kanuni Bulvarında gerçekten bütçeyi zorluyoruz. Her tarafı aksatıyoruz ama orayı aksatmıyoruz. Çünkü Trabzon için çok önemli bir proje" ifadelerini kulandı.

Trabzon'a demiryolu için projelerde son aşamaya gelindi

Trabzon'a demiryolunun getirilmesi gerekli çalışmaları yaptıklarını kaydeden Baş, "Başbakanımız ve şimdiki 12. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın hayalidir Karadeniz'e demiryolunu indirmek. O da bir önemli projelerimizden birisidir. Bununla ilgili birçok çalışmalar artık son noktaya geldi. Proje aşamaları bitmek üzere. Önümüzdeki yılarda artık düğmeye basma zamanı gelecektir. Türkiye rayına girmiştir. Türkiye bundan sonra artık koşarak gitmeye başlayacaktır. Bundan Trabzon'da nasibini alacaktır. Çünkü Trabzon Doğu Karadeniz'in önemli bir merkezidir." dedi.

• 0
Adanalı Otobüsçülerin Korsan İsyanıÖnceki Haber

Adanalı Otobüsçülerin Korsan İsyanı

Rektör Kocacık'tan Başkan Aydın'a TeşekkürSonraki Haber

Rektör Kocacık'tan Başkan Aydın'a Teşekk...